Není fitness klub jako Fitness Klub

Být opravdovým fitness klubem totiž není zas tak lehké!


Fitko. Fitness. Posilovna. Gym. Všechny tyto výrazy jsou dnes běžně, záměnně používány jako synonyma pro místa, kde se nějakým způsobem cvičí s obecným cílem dosáhnout lepší tělesné kondice, ať už se jedná o redukci tuku (hubnutí), zvýšení objemu svalové hmoty  (posílení), zlepšení kardiovaskulární kapacity nebo jiné. Koncept těchto zařízení je opakovaně přilákat co největší počet jednotlivců a poskytnout jim prostor a náčinní k jejich tréninkům. Přijď, zaplať, zacvič si a ahoj, ať je místo pro dalšího. A nebo ještě lépe, přijď - zaplať v akci co nejvíc peněz, co můžeš, na rok dopředu - párkát si zacvič, ztrať motivaci a už nechoď, ať je místo pro další, ale peníze nám nech.

Pecka. :/

V dnešní době, díky posunu společenského chování a vnímání za posledních (pět - deset) let, ale lidé už nechtějí jen místo, kam přijdou kvůli svému rychlému tréninku a jdou dál. Ne. Lidé chtějí místo, kde mohou spojit příjemné s užitečným, kde se budou cítit dobře, kde o ně bude opravdový, upřímný zájem, bude o ně postaráno, a kde budou opakovaně vídat stejné lidi. Voilá - poznejte koncept fitness a wellness klubu.

Už jen slovo klub je zajímavé svou definicí - spolek sdružení lidí se společným zájmem. Existuje spoustu typů klubů - fotbalový klub, veslařský klub, čtenářský klub, whiskey klub. Úzké společenství lidí, jeden silný, dlouhotrvající zájem. Stále stejný, úzký okruh lidí, pravidelné schůzky, zázemí, o které se všichni starají jako o vlastní, předávání znalostí, zkušeností, podpora lidí navzájem a vedení, které všechny své členy zná, naslouchá jim, o všechny se úzce zajímá a všichni jsou pro ně opravdu důležití.  Čím kvalitnější klub, tím omezenější kapacita členů, tím exkluzivnější je stát se členem a být součástí této komunity. 

A přesně na této bázi, se stejnou filozofií, se stejným přístupem by měl fungovat opravdový fitness a wellness klub. V takovémto klubu to nikdy nebude o co nejvyšším počtu členů, ale o optimálním počtu tak, aby se zachovala maximální kvalita, servis klubu a tím i prožitek každého člena, který do klubu patří. Co to konktérně znamená? Můžeme si to rozebrat dle každého pojmu:

  • Kvalita - klub by měl působit čistě, moderně, příjemně. Měl by být kladen důraz na detail, mělo by být vždy uklizeno a vyvoněno. Vždy by pro vás mělo být dostatek místa, ať už si zvolíte jakoukoliv aktivitu. Vybavení by mělo být jako nové, udržované a funkční při použití.
  • Servis -  Z dění v klubu by měla vyzařovat energie. Nabízené služby by měly být v souladu s nejnovějšími trendy, klub by měl svým členům vždy nabízet to nejnovější a to nejefektivnější, co doba přinese. Do všeho by měla být dávána 100% energie tak, aby vám klubové zázemí pomohlo dosáhnout svých cílů, abyste zde byli rádi, šťastní a spokojení.
  • Prožitek - Ten nejdůžeitější aspekt opravdového klubu. Každý zástupce klubu by o vás měl mít opravdový, upřímný, neutuchající zájem tak, aby váš prožitek byl co nejvyšší. Lidé v klubu by vás měli znát, měli by se o vás zajímat, být schopní naslouchat. Správný klub bude chtít, abyste zde trávili svůj volný čas, protože chcete, protože se tu cítíte spokojeně a můžete tu být sami sebou, ve společnosti stejně naladěných lidí, které i vy budete chtít poznávat a dělit se s nimi o společné zážitky.

Správný fitness klub by měl zjednodušeně být vaším domovem mimo váš domov. Toto není lehké nastavit po provozní stránce a zde je většinou největší selhání právě těch klasických fitness, posiloven a gymů, kteří se rozhodnou, že přes noc zavedou systém členství, přidají si za svůj název slovo klub a mají vyhráno. Z toho je pak v 80% fail a z těch zbylých 20% epic fail (jojo, zlaté pravidlo 80-20 :)).

Není to totiž jen o sestavení správné nabídky služeb, vymyšlení funkčního členského systému. Ale hlavně - a toto je ta nejtěžší, nejdůležitější část - o nastavení mysli vedení a personálu klubu. Protože jsou to oni, kteří na konci dne buď doručí, nebo nedoručí ten správný servis, to 100% úsilí, ten opravdový, upřímný zájem, který členům dá ten pocit spokojenosti, sounáležitosti a prožitek. Je to něco, co je strašně těžké, téměř nemožné se naučit - člověk to v sobě buď má, nebo nemá a musí se k tomu dlouhou cestou dopracovat.

A aby toho nebylo málo, i když se vám to jednou povede, stále není vyhráno. Doba jde dopředu, lidské chování, očekávání a požadavky se vyvíjí, a proto je neustále potřeba posouvat se dopředu. Neustále se členy komunikovat, sbírat zpětnou vazbu, zpochybnit každý detail v klubu - funguje toto? Proč? Nefunguje? Proč? Pořád dokola, pořád se stejným zaměřením na kvalitu, pořád se 100% úsilím, s neupadajícím zájmem.

Na webovkách, na videu, na fotkách, první pohled a při prvním vstupu na vás může každé fitko působit jako klub. Náš challenge na vás ale je - zastavte se, porozhlédněte se kolem sebe, vnímejte detaily, bavte se s lidmi kolem sebe a velmi brzy ucítíte, zda jste v místě, kde se budete cítit opravdu jako doma.